Sukces od samego początku…
Początki funkcjonowania firmy były bardzo trudne, głównie za sprawą ówczesnego systemu politycznego, który skutecznie blokował rozwój prywatnej inicjatywy. Codzienność stawiała kolejne wyzwania, a cechy charakteru właściciela firmy, typowe dla człowieka czynu, predysponowały go do nieustannej pracy i przełamywania kolejnych barier nie tylko tych codziennych ale również barier związanych z naleciałościami systemu politycznego.
Rok 1993 przyniósł ze sobą dużą ekspansję firmy Partner, która powiększała sukcesywnie ilość placówek handlowych, skupiając swoją uwagę na coraz bliższym dotarciu do klienta m. in. również na targach handlowych gdzie spotykali się wszyscy klienci i kontrahenci. Jednak w czasie największej popularności Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz wielu nadchodzących imprez handlowych na których Partner wystawiał swoje wyroby, brakowało firm, które umożliwiłyby przygotowanie takiego stoiska wystawienniczego.
W związku z problematycznością tamtych czasów firma Partner biorąc udział w wielu imprezach postanowiła poczynić długoterminową inwestycję i zakupić pierwszą konstrukcje stoiska targowego tzw. czerwoną octanormę. Zrobiła ona oszałamiające wrażenie nie tylko na odwiedzających targi klientach, jak i również na wystawcach. Okazało się to strzałem w dziesiątkę bowiem wśród wielu wystawców targowych brakowało firm, które taką zabudowę mogłyby zapewnić.
Kolejne lata charakteryzowały się dynamicznym rozwojem sprzedaży stoisk targowych w kraju. Firma nie zaprzestawała działać również w pierwszej swojej specjalizacji. Nowe kontrakty i coraz większe zamówienia - to było to co rozwijało tą firmę.
Krokiem milowym w historii firmy okazało się założenie wraz z innymi firmami z branży targowej Polskiej Izby Przemysłu Targowego zrzeszającej w późniejszych latach coraz więcej polskich przedsiębiorców. Poskutkowało to uzyskaniem większych możliwości działania na rynku oraz obserwacji trendów na nim panujących. Partner w tym czasie urósł do pułapu jednej z wiodących polskich firm zajmujących się zabudową stoisk targowych.
Siedziba firmy na Starym Rynku w Poznaniu robiła się coraz ciaśniejsza, nie wspominając już o magazynach, które nie mieściły już kolejnych elementów stoisk targowych. W kolejnym roku firma przeniosła się do większej siedziby na ul. Bobrownickiej 1c w Poznaniu. Firma uzyskała możliwość powiększenia załogi pracowników. Tu nastąpiło kolejne przyspieszenie zarówno sprzedaży krajowej jak i zagranicznej. Firma postawiła przede wszystkim na jakość, co było strategicznie bardzo dobrym posunięciem.
W kolejnych latach utworzenie dwóch kolejnych firm Partner Plus oraz Partner Design pozwoliło na zdobycie umiejętności synergicznego wykorzystywania silnych stron i trendów panujących na rynku w ramach tych utworzonych spółek. Kolejne liczne długoterminowe kontrakty zawierane z agencjami reklamowymi i negocjacje cenowe z dostawcami pozwoliły na utrzymanie wysokiej jakości usług.
Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej i otwarcie się na rynki europejskie dodało firmie skrzydeł. Pojawiło się wielu nowych klientów , a obroty wzrosły prawie o 40 %. Szybki rozwój gospodarki rynkowej w Polsce, z jednej strony prowadził do wyeliminowania kluczowych barier, bezpośrednio wpływających na możliwości rozwoju prywatnych firm, a z drugiej strony zmuszał do jeszcze większego wysiłku i obrania odpowiedniej strategii rozwoju firmy na której Pan Zenon Żurek musiał poświęcić więcej czasu.
Analiza kosztów i ich optymalizacja stanowi nieodzowne zadanie każdego właściciela, działającego w gospodarce rynkowej i prowadzącego nowoczesne przedsiębiorstwo ukierunkowane na rozwój, a nie tylko na przetrwanie. Dlatego też firma Partner nie może sobie pozwolić np. na: przerost zatrudnienia, nieefektywne działania podejmowane przez naszych pracowników lub współpracę z nierzetelnymi dostawcami i podwykonawcami. Dzięki wnikliwej analizie kosztów przedsiębiorstwo może wytyczać kierunki i szczegółowo określać środki umożliwiające zwiększenie efektywności gospodarowania, poprzez racjonalne wykorzystanie wszystkich czynników i systematyczne obniżanie kosztów własnych m.in. poprzez zwiększenie zasobów własnej floty samochodowej.
Firma Partner udowadnia, że jest partnerem godnym zaufania, stawiającym na wysoką jakość świadczonych usług. Nasi pracownicy uczestniczą w cyklicznych szkoleniach, ustawicznie podnosząc swoje kwalifikacje, a silną pozycję na rynku zapewnia nam doświadczenie, wysoko wykwalifikowana kadra oraz nowoczesny sprzęt. Rozwijamy również działalność eksportową zgodnie z możliwościami produkcyjnymi firmy i potrzebami zagranicznych odbiorców. Nieustannie udoskonalamy jakość oferowanych produktów, wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne oraz poszerzamy zakres naszych usług.
Dlaczego Partner ? - ta nazwa ma swoje uzasadnienie. Odpowiedź na to pytanie kryje się już w samej nazwie firmy. „Partner” to nie tylko firma, która jest Partnerem w biznesie, ale przede wszystkim zespół osób, które służą wam swoim doświadczeniem i pasją a dokładniej pasją tworzenia stoisk targowych. Mamy prawie 25 lat doświadczeń w branży targowej, jesteśmy jednym z członków i założycieli Polskiej Izby Targowej.
Aktualnie Partner zatrudnia ponad 60 pracowników. Prowadzona od wielu lat polityka stabilizacji kadr doprowadziła do tego, że efektem tej polityki jest bardzo wysoka efektywność pracowników.
W 2013 roku została zrealizowana kolejna inwestycja polegająca na powiększeniu przestrzeni magazynowej . Na terenie firmy powstała nowoczesna hala namiotowa
do której stopniowo została przeniesiona cała produkcja.
W 2014 r. pobiliśmy kolejny rekord jeśli chodzi metraż wykonanej zabudowy targowej - było to aż 18 000 m2
Przyszłość i wykorzystywanie zmian
Od początku swojego istnienia firma Partner sukcesywnie wykorzystywała zachodzące zmiany. Z początkiem nowego milenium poczyniła istotną metamorfozę, z firmy obsługującej tylko klientów polskich na taką, która koncentruje swoje działania na klientach z całego świata. Właściciel firmy chce nadal kontynuować budowanie pozycji firmy Partner, jako lidera na rynku budowy stoisk targowych. Stale poszukując nowych rozwiązań technologicznych oraz szans na rozwój.
Firma Partner rozpoczynała skromnie, ale wyrosła na silną, globalną firmę, która z dumą spogląda na swoje bogate dziedzictwo i nie może doczekać się możliwości, które niesie ze sobą przyszłość.